SPRINGBREAK

8 april 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hi dear people,

It has been a while. I have been busy (and a bit lazy maybe;)), but finally another update!

Het gaat goed met me nu. Na mijn vorige blog zijn er een paar dagen geweest dat ik last heb gehad van heimwee. Ik denk dat dit kwam door minder vastigheid aan vrienden en familie hier. Dit was een nieuwe ervaring voor mij, want ik had nog nooit heimwee gehad en ik had ook totaal niet verwacht dit hier te krijgen. Maar ondertussen is er een vriendinnengroepje gevormd met een paar meiden (ipv allemaal losse vrienden/vriendinnen), waarmee we activiteiten ondernemen en vaak samen eten in de Dining Commons, hierdoor voel ik me weer beter. Uiteindelijk hoort heimwee soms er misschien ook wel bij, het liet me weer even realiseren hoe belangrijk de mensen thuis om me heen zijn. Shout out to you <3

De week voor springbreak heb ik mijn tweede psychology exam gemaakt, een essay voor mijn writing class geschreven en een paper voor mijn service learning class afgerond. Het was een druk weekje maar daarna kon het avontuur beginnen: LA! Zaterdag 19 januari 10:00 uur vertrokken we met z’n vijven (Daan uit Nederland besloot op het laatste moment ook mee te gaan) richting Los Angeles. Het was een lange snelweg naar het zuiden van Californië en eind van de middag kwamen we aan in ons Banana Hostel op de Hollywood Boulevard. ’s Avonds zijn we de Hollywood Boulevard gaan verkennen (met de walk of fame) en we hebben avond gegeten in ‘Hooters’, een typisch Amerikaans restaurant waar alleen vrouwelijke schaars geklede bediening is. Aangezien het mannelijke geslacht in de meerderheid was in onze groep gingen Silvia en ik hier niet onderuit komen. Achteraf vonden de jongens het nog ongemakkelijker dan wij, haha. Zondag zijn we de Hollywood Hills op gereden om zo dicht mogelijk bij het Hollywood Sign te komen om daar even een fotoshoot te houden en daarna zijn we naar een uitzichtpunt gelopen in Runyon Canyon Park. ’s Avonds zijn we naar een van de beroemdste stadsparken van Noord-Amerika gegaan, Griffith Park, om daar de lichtjes van LA te bekijken vanaf de Observatory. Maandag zijn we naar de Rodeo Drive in Beverly Hills gereden om daar even rond te kijken, helaas zat winkelen er niet echt in.. ’s Avonds was er een free BBQ georganiseerd door het hostel en een comedian show. Dinsdag zijn we een lange autotocht gaan maken naar Joshua Tree National Park. De rit zou 2.5 uur duren, maar voor we bij het begin van onze wandeling waren, waren we 4.5 uur verder. Gelukkig was de wandeling heel bijzonder; we liepen door een steenwoestijnlandschap naar de 49 Palm Oasis, waar 49 palmbomen stonden in the middle of nowhere! Heel bijzonder en gaaf om dit gezien te hebben (zie foto’s). Onze terugweg verliep jammer genoeg nog verder van gepland. Net toen we de snelweg op gingen, wilde onze automaat niet meer schakelen, waardoor we niet meer konden versnellen. We hebben meerdere uren langs de snelweg doorgebracht, omdat de communicatie met het autobedrijf niet echt soepel verliep. Uiteindelijk zijn we 4 uur later opgehaald door de sleepwagen en naar het dichtstbijzijnde vliegveld gebracht om een nieuwe auto op te halen, een minivan voor 7 personen, dat dan weer wel;) Om 23:00 uur konden we onze tocht naar LA voortzetten en om 01:00 waren we eindelijk terug in het hostel. Woensdag hebben we ons plan om naar San Diego te gaan (2-3 uur rijden) maar gecancelled.  In plaats daarvan hebben we uitgeslapen en zijn we ’s middags met de metro naar downtown LA gegaan. Ik verwachtte er niet zoveel van, omdat ik had gehoord dat het niet zoveel voorstelt, maar het verraste me, positief. We hebben een beetje rondgelopen en op Pershing Square had ik zelfs een mini-New-York-gevoel door de hoge gebouwen rondom het plein. We hebben de Grand Central Market bezocht en Little Tokyo. ’s Avonds zijn we nog een keer naar de Observatory gegaan, omdat we ook graag de sunset daar wilden zien. Donderdag zijn we naar Venice Beach gegaan en hebben een paar uurtjes liggen zonnen op het strand. Eind van de middag zijn we over de boulevard naar Santa Monica Pier gelopen met een klein pretpark erop.  ’s Avonds zijn we lekker uiteten geweest in de buurt van Hollywood Boulevard om onze vakantie goed af te sluiten. Vrijdag gingen we helaas alweer terug naar een totaal verlaten campus in Monterey.. dat was weer even wennen. Het weekend nog een beetje gechilld en geleerd voor mijn biology midterm die ik de dinsdag daarna had.

Met de cijfers gaat het goed! Voor mijn psychology midterm van voor springbreak heb ik 92% gehaald en voor mijn biology midterm had ik, net als het eerste exam, het hoogste cijfer van de klas ( met 85% dit keer), wat de leraar 100% maakt om het gemiddelde van de klas omhoog te halen, niet verkeerd dus;). Voor writing schrijven we blogs en essays, dat gaat ook goed en is leerzaam.

De week na Springbreak was een kort weekje, want de donderdag was vrij vanwege César Chávez Day, de verjaardag van een Latino Amerikaanse mensenrechtenactivist. Het was een zonnige dag waarop ik met 5 andere meiden naar Carmel ben gegaan om daar op het strand te liggen en op onze weg terug zijn we uit eten geweest in Monterey. Vrijdag had ik weer surfclass en in het weekend ben ik naar het winkelcentrum geweest en hadden we een feestje zaterdagavond.

Nu is het alweer vrijdag in week 14 en zijn er nog maar 6 weken te gaan tot het einde van het semester. Ik ga nog even genieten hier, maar zie er ook naar uit om jullie weer te zien!

Ik hoop dat het goed gaat met jullie.

Love,

1. Mylene:
    9 april 2016
    Wat kun je leuk schrijven Tes! Geniet er nog van xxx
  2. Tineke & Fons:
    9 april 2016
    Hoi Tessel, veel leuke belevenissen weer. Fijn voor je dat je die belevenissen nu met een vast groepje vriendinnen kunt delen. Gedeelde smart is halve smart en gedeelde fun, is dubbel FUN, zal ik maar zeggen. Heel veel plezier nog de komende weken. Het is zo weer voorbij, dus haal eruit wat erin zit. Groet, Fons
  3. Han:
    9 april 2016
    Hi love, fijn dat de heimwee voorbij is! prachtig verhaal, geniet er van en dikke kus van Han.
  4. Oom Paul:
    10 april 2016
    Je maakt wel veel mee in zo'n korte tijd.Ben blij dat je studie er niet onder lijdt,gezien je mooie resultaten.Ga zo verder! Oom Paul
  5. Ellen:
    10 april 2016
    Hi Tess, prachtig verhaal weer en veel meegemaakt! Veel plezier de nog komende tijd ( die gaat vliegen!) - we keep in touch! love van mams.
  6. Jenny:
    17 april 2016
    Mooi om te lezen nichtje, lekker genieten daar. De tijd gaat zo snel.. En ja heimwee hoort daarbij, maar dat maakt je sterker als je t overwint. Als je eenmaal weer thuis bent in je vertrouwde omgeving dan heb je heimwee naar daar, naar de campus, naar Amerika !! Het is voor mij 18 jaar verder, maar de heimwee is er nog steeds ;)
    Dus GENIET lieverd van elke dag, van elk moment, van elke seconde !!
    Dikke kus, Jen :)
  7. Tessel Frankfort:
    18 april 2016
    Dank jullie wel voor deze lieve reacties!