Studying, Hiking, and San Francisco

24 februari 2016 - Seaside, California, Verenigde Staten

Dear family and friends,

En alweer twee weken voorbij! Ik ben hier ondertussen ruim 5 weken. Het is een gek idee om te bedenken dat ik nog nooit zo lang van huis ben geweest en soms verlang ik ook echt wel even naar jullie en Nederland, maar het gaat goed.

Doordeweeks ben ik vaak druk met studeren. Bijna voor elke les krijgen we opdrachten te doen en ik had twee toetsen afgelopen weken. Ik studeer graag in de bibliotheek, waar ik vaak bekenden tegenkom om samen mee te studeren. In de Dining Commons hebben we ondertussen een vaste tafel waar we de internationals zitten; daar zit altijd wel een bekende, dat is heel gezellig. Er is doordeweeks ook tijd om hard te lopen naar het strand of voor filmavondjes. Voor service learning ga ik bijna beginnen met mijn stage op Seaside Middle School. Waarschijnlijk ga ik aanstaande maandag naar de orientation op de school zelf. Ik ben benieuwd!

In de weekenden is het tijd voor uitstapjes en feestjes. Ik ben uiteten geweest in Monterey, waarna we zijn blijven hangen in het restaurant wat veranderde in een dancebar, waar ik dus al binnen was voor de uitsmijters begonnen met controleren (jaja, zo regelen we dit dus). Op zondag 14 februari ben ik gaan wandelen in Point Lobos State Reserve (zie video) en daarna ben ik met twee meiden naar Monterey geweest, die me meenamen naar de hotspots voor smoothies en sushi. ’s Avonds ben ik met een groepje internationals, heel toepasselijk op valentijnsdag, naar de film How to be single geweest in de bioscoop. Elke vrijdagmiddag is er een mountainbikeride georganiseerd vanuit de universiteit; afgelopen vrijdag ben ik meegegaan. Het was serieus mountainbiken over smalle zanderige paadjes en rotsachtige afdalingen. Best pittig, maar heel leuk en de natuur was zo mooi. Vrijdagavond hadden we een heel geslaagd bonfirefeestje (kampvuur) op het strand. Er was muziek en iedereen had kleedjes mee om op te zitten. Zaterdag ben ik met de international excursion een dag naar San Francisco geweest. Deze dag was echt awesome! (zie video) De bus bracht ons eerst naar de Golden Gate Bridge, waar we mooie foto’s hebben genomen. Daarna gingen we naar Fisherman’s Wharf en Pier 39. Een hele toeristische pier vol met winkels en restaurants. Op Fisherman’s Wharf stonden allemaal muzikanten, heel leuk. Met de Cable Car, die me deed denken aan de trammetjes in Lissabon, gingen we naar Union Square. Daar hebben we American Burgers en Sandwiches gegeten en daarna zijn we naar China Town gelopen. Het was Chinese new year die dag, dus er was markt overal en om 18 uur startte de Chinese parade. Helaas moesten we om 17.30 uur weer verzamelen voor de bus terug, dus lukte het niet meer deze parade te bekijken, terwijl de bus door al de drukte pas twee uur later arriveerde op de verzamelplek. Dat was jammer, maar het deed niet af aan een geweldige dag. Het voelde een beetje als Little New York in San Francisco. Ik ga sowieso een weekendje plannen om terug te gaan daar. Er is nog zoveel meer te zien.

Ik wil jullie bedanken voor alle leuke en lieve reacties die jullie geven op mijn blogs, foto’s en video’s! Het doet me goed en ik kijk alweer uit naar de volgende.

Foto's volgen snel.

Take care.

Love,

1. Lot:
    25 februari 2016
    Zo leuk lieverd!! Goed om te horen dat je t zo naar je zin hebt <3
  2. Jenny:
    11 maart 2016
    Fijn dat je t zo naar je zin hebt meis. Goede afwisseling tussen studeren en leuke dingen doen. Enjoy it to the fullest !! Hier gaat alles goed. Met je achternichtje in de maak ook :) Ben nu 21 weken zwanger, die kleine is zo'n 26cm lang en weegt bijna 400gram. Vanavond komen Lonneke en Paul bij ons eten. Dikke knuffel voor jou !!
  3. Tessel Frankfort:
    12 maart 2016
    Lieve Jen, wat goed om te horen. Geniet ervan! Doe ik dat ook hier;) Dikke kus
  4. Kim:
    13 maart 2016
    Wauw echt gaaf Tessel! Leuk om een beetje mee te leven. Geniet er van!